woensdag 17 december 2008

Ikke Ikke Ikke ( rondje advies)

Mijn dochter eist mijn aandacht op, ik wordt er gek van.
bijvoorbeeld wanneer de telefoon gaat. mijn peuter zit op dat moment aan tafel, helemaal verdiept aan het tekenen.
maar zodra ik de telefoon oppakt dan begint het. dan zegt ze mama ik wil niet meer kleuren. En ze blijft dan mama mama mama roepen. Dan wordt het indringerder en de stem wordt steeds harder van haar totdat ik alleen maar gegil hoor. Ik kan dan niks anders doen en het telefoongesprek af te breken en beloof dan maar om s'avonds terug te bellen. Ik vind dit vermoeiend.
Ligt dit aan mij, doe ik het wel goed,
hoe pak ik dit aan?
Hebben jullie tips?

Onze tips:

  • Als de telefoon gaat houdt het gesprek zo kort mogelijk. dit is fijner voor u en u kind.
  • Zeg niet tegen een kind dat hij moet wachten want wachten duurt vaak het lang voor een kind.
  • Het best is toch om langere gesprekken tehouden wanneer u alleen bent.

Geen opmerkingen: